woensdag 6 juni 2012

Maak het voor Maud

Via de blog van round robin  kwam ik op de blog van door lotjes roze bril. Zij doet daar de volgende oproep:

Lieve Lezers, mede bloggers,

Graag vraag ik de medewerking van jullie creatieve breinen voor het volgende:

Zo'n twee jaar geleden, toen ik nog leidster was op een dagverblijf,  kreeg ik twee zusjes op mijn groep. Maud en Juul.  Toen waren het nog kleine wurmpjes, nu zijn het al twee hele dames van ruim twee jaar oud. Samen met hun grote broer en hun papa en mama vormen zij een warm gezin in Zwolle.
Helaas, is er bij Maud op 5 december 2011 de meest agressieve vorm van Neuroblastoom vastgesteld met uitzaaiingen (fase 4). Deze specifieke vorm van kinderkanker komt in Nederland voor bij ca. 25 kinderen per jaar. Slechts 20% van deze kinderen overleeft de ziekte. In Amerika bestaat een behandeling met immuuntherapie die de kans op genezing nog eens met 20% verhoogt. De medische kosten van Maud's behandeling in Amerika worden vergoed door de zorgverzekeraar. Echter de kosten die gemaakt worden om in Amerika te verblijven niet.
De zorg om Maud is voor het gezin al zwaar genoeg. Stichting Maud voor Leven zamelt geld in om de financiële zorgen voor de reis en het verblijf van een half jaar in Amerika weg te nemen. Als de behandeling goed verloopt reist het gezin in juli of augustus 2012 af naar Amerika.

Mijn vraag aan jullie:

1: Zet je creativiteit in en maak iets om te verkopen.
2: Mail naar :    maakhetvoormaud at gmail.com als het af is en stuur het op voor 1 juli
3: Zet het logo van " Maak het voor Maud", in je gadgetbalk zodat meer mensen meedoen.
4: Ik ga vervolgens met alle gemaakte dingen naar een braderie in Zwolle om  het te verkopen en de gehele opbrengst gaat naar de stichting Maud voor Leven